Mot nästa skidort!

Ja så om mindre än 2 timmar bär det av till Hemsedal! NAJS! här åker man från ena roliga ställe till nästa och sen till nästa igen :D
Till på söndag befinner jag mig i Hemsedal i Norge för mer skidåkning och mer afterski.. roligheter helt enkelt!!
Känns bra nu när man fått reda på att man inte gick back på deklarationen :) Så bussen vi hamnar på, passa er för här kommer 6 tjejer som är mer än pepp! :D
Hemsedal här kommer vi!!

Hemresan

Ja var ska man börja: 24 helt galna timmar helt enkelt.
Galenskaperna började till och med en timme innan tåget åkt. Där sitter jag, Zowie och Hannes och äter lunch när Donna (hunden) dör på golvet brevid oss. PANIK! Två djupa andetag och sen helt livlös med tungan på golvet. Hemskt. Mycket kan hända på en kort tid, det vill jag lova.
Mot tåget, hunden snabbt bortplockad, Får köra två omgångar med bilen för att få med allt (snackar vi bara min packning :S )
Packning för mig och Elli: Två STORA hockeybagar på ca 40 och 30 kg. En snowboard och ett par skidor. En datorväska. Två ryggsäckar och en gigantisk kasse med matsäck.
Ja så skulle man ju bära den mellan tågen och in och ut på tågen, och sen var det ju till att hitta utrymme på tåget att ställa den också. Första tåget på 2 timmar, fick vi stå precis vid dörren och inne på toan :) nästa tåg på lite mer än en timme, fick vi stå precis vid dörren igen, lyckades ju hamna på förstaklass vagnen :)
Väl framme i Munchen var det till att springa, hade 30 min på oss att hitta nästa tåg. Men efter skavsår i händerna och rinnande svettiga hittade vi bagageutrymmet och våra platser. Så då satt vi på ett tåg i 15 timmar och hade det galet roligt, det kan jag lova. Vi va ju ett gäng på runt 10 pers som åkte ihop från stanton. Klockrent! Timmarna bara flög iväg och på morgonen klockan 10 när vi skulle vara framme fick vi reda på att ja tåget är en timme försenat, NOOO!!! vi som bokat tåg från köpenhamn just klockan 11. Men vi snackade ihop oss med några norrmän som skulle hjälpa oss få av packningen så vi kunde springa till nästa tåg. Har man tur eller har man tur. Där går vi av tåget och inser att vårat Göteborgståg står på andra sidan av samma perrong! katching!! Vi hann med det :D woop woop!!
Upplockas av mamma precis den beräknade tiden trots alla knasigheter på vägen :) skönt!
Tillbaka i kära Sverige nu :)

Underbart

Ja så var vi ensamma i backarna. Sjukt, man har helt plötsligt hela StAntons skidpister alldeles toma. Jag och Elli fick helt enkelt en galet bra dag i backen.
Säsongen är snart slut, knappt några turister, säsongarna börjar åka hem och resten är bara trötta på att åka. Man får helt enkelt passa på att njuta av alptopparna i dessa stunder, för det är underbart!

Dagtur till Insbruck

Så gjorde jag och Elli precis vad vi behövde i fredags. Vi hoppade helt enkelt på tåget till Insbruck bara föratt komma ut från den bubbla vi nu lever i. Ja vad ska man säga, det va verkligen välbehövligt.
Det va en underbar dag med solsken, shopping och massa mat.
Det bästa var nog ändå middagen. Vi gick till ett ställe där de serverar Asiatisk mat inkl. sushi. Det roliga med det var att man betalade en summa sen satte man sig vid ett rullband. Och ja där kom maten snurrande i småprottioner. Där satt vi ett bra tag och åt allt möjligt. Kan meddela att tallrikarna staplades i ganska stora högar. Det va roligt när man såg maten komma åkande och man va tvungen att sikta in sig. Många rätter va det som snurrade runt där. Efter maten va vi så mätta att byxorna inte gick att knäppa och med magknip rullade vi ut och iväg till tågstationen. Är inte det värsta när man verkligen är proppmätt och inte kan få i sig en smula till, så kommer det nya rätter snurrande, och de såg ju så goda ut. JOBBIGT LÄGE!! haha. Vi blev mätta helt enkelt.
Det va den bästa dagen på länge, jag och Elli på äventyr :)

Tom Dooley season end party

Maskerad på Dooleys seasonendparty igår. Så himla roligt!! jag var en punk tjej, zowie va ett lejon, hannes va någon slags ormtjusare, elli va ett troll, bex va en soldat mm.
Ja egentligen finns inte mycket att säga om gårdagens fest, mer än att det va brist på glas :) haha.
Helt plötsligt från ingenstanns var Dooleys mer än fullproppat och folk beställer in öl och jäger som tokiga. Där springer jag och zowie runt som dårar och försöker hitta rena ölglas. Stackars annemarie fick stå hela kvällen och diska.
Bästa komentaren från zowie: "three beers please"
"sorry, you can get one, if you dont find any more glases"
30 jägermeister kan man ju också beställa, jag blev väldigt förvirrad om han verkligen sa 30? kändes ju som en hel del när man börjar ställa fram glasen :)
Natten gick snabbt då man hade saker att göra hela tiden. Så nu är jag klarjobbad, semester i en vecka då :)
katching!

Arbetslös på semester

Nu så ska man då bara jobba en kväll till, sen är jag arbetslös igen. Känns inte så bra, men samtidigt väldigt skönt.
Jag ser mig själv för tillfället som en arbetslös tjej på semester. Och oj vilken skön semester det är :)
Självfallet är det stressande att inte ha ett jobb som väntar på en när man kommer hem, men vad ska man göra mer än sitt bästa att få något. Och det bästa känner jag att jag gjort. Tråkigt bara när man aldrig får något svar, man får liksom inte ens ett nej. Det är nog det mest störande, man går runt och vet ingenting.
Men en sak har jag nu blivit klar i huvudet med, och det är att jag kommer flytta till Halmstad till hösten. Spännande :) få sin alldeles egna lägenhet, plugga till något man vill, träffa nya människor och allt det i en stad jag älskar :) kan det bli bättre? Skönt man kan vara säker på något ivf :)
Eftersom det inte direkt verkar bli något jobb i varken göteborg eller halmstad, blir det helt enkelt att åka till oslo. Kanske är ödet, man får ju defenitivt mer pengar på kontot om jag åker dit. Hade ju varit skönt att vara hemma ett tag dock.. får se helt enkelt, en sak i taget, sista dagen på Dooley på onsdag, sedan semester i St Anton i en vecka, sen ska jag ta mig hem till Sverige, då tar jag tag i nästa :)

Var redo

Så nu var skidskolan slut igen. Har haft en vecka med mycket jobbande igen. Nu är jag trött.
Fick en grupp på 6 stycken 4 till 6 åringar. Söta är de verkligen, men ibland är de bara för mycket också. Framförallt då när man är ensam om att ta hand om dem och lära den åka skidor. Ja det har helt enkelt blivit mycket springande upp och ner för backarna och mycket lyftande av barn. Startade från scratch att lära dem att ploga, eller som vi säger, göra en pizza. Sen har de bara utvecklats dag efter dag, slutade helt enkelt med att ta dem upp på toppen och åka hela vägen ner :) awesome!
I torsdags fick jag förfrågan om jag kunde ta et barn för två timmar idag (lördag). Ja men tänkte jag, varför inte, 2 timmar är ju ingenting. Sen kom frågan hur mycket jag tog för det. ÄÄHH!! oj det tänkte jag inte på. Hur mycket ska man egentligen ta? jätte svårt.
Slutade med att jag sa 50 euro och det gick de glatt med på. Det kände jag va bra timlön :) efter att jag haft mina två timmar träffade vi föräldrarna igen och ja, jag fick 60 euro,because I have been a doll, katching!
Nu när jag fått 60 euro i fickan var det på tiden att spendera dem och gick med elli till tågstationen för att köpa biljett hem. Jag lämnar StAnton den 16 april, 14.33, kommer sedan till Göteborg den 17 april, 14.35 :) en resa på ett dygn, men jag har ju sällskap av elli och det var ju det billigaste alternativet.