Från jobb till jobb

Ja nu har det hela börjat. Idag eftermiddag var min skidlärarkurs avslutad och jag har nu officiellt ett till jobb. Kursen har verkligen varit helt galet rolig, så mycket man har skrattat. Då jag skall vara skidlärare för unga barn handlade hela kursen om hur man handskas med barn och sen då det viktiga hur man ska lära dem att åka skidor helt från scratch. Så det ar lekts mycket lekar och det kommer det göras på jobbtid framöver :)
När vi skulle lära oss hur vi skulle lära barnen att åka skidor var det mer än roligt. Alla som verkligen var riktigt duktiga skidåkare skulle helt plötsligt ploga sig fram (eller a göra pizzan), flyga flygplan, leka tigrar, klappa händerna och massa mer knasigheter. Det va en syn man inte ser varje dag, men oj va skoj!!
Men som sagt nu var kursen slut, jag har fått mitt diplom och skrivit på kontrakt. Imorgon börjar allvaret. eller som de kallar det: partyt med barnen, har barnen roligt kommer även vi ha det..
Ja så efter imorgon kommer jag gå mellan jobb till jobb till sängen och sen samma  om igen. Men vad jag tror så kommer det bli dunderkul och hur trött jag än kommer bli som kommer det inte finnas någon ånger inom mig :) Fy fasen vad kul det ska bli att jobba med minibarnen imorgon, ser verkligen fram emot det, visst r det dock lite nervigt i magen. Förhoppningsvis går det över ganska snart efter att man börjat.
I två veckor framöver kommer Johanna Wendel gå från jobb till jobb, det kmmer vara från barn till vuxna. Frågan är vilka som är svårast att hantera? det får jag nog snart uppleva.
Nu måste det sovas så jag klarar min första dag på jobbet, min första dag som skidlärare i blågula kläder :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback