Skidlärare med mini

Morgonen började med min hemska väckarklocka som ringde. Usch, redan? upp och hoppa, på med skidkläderna och ät en macka med kalles. Redo för degens jobb!
Kommer till skidskolan, och där sitter de andra nykomlingarna, förvirrade och nervösa. När barnen började komma in i salen kom fjärilarna verkligen fram i magen. Man visste ju ingenting, visste inte om jag ens behövde jobba idag eller om jag kanske skulle få en grupp med ungar helt själv. Efter ett tag ropar de på mig och jag får mina första två ungar, tyska! shit, jag kan ju ingen tyska. Men de var så lugna och glada och satte sig snällt och målade. Nästa två som kom grät som jag vet inte vad. Även dessa tyska. Föräldrarna blev väldigt till sig när de isåg att skidläraren som ska ta hand om deras barn inte kunde tyska och det blev kaos ett tag. De lugnade sig och gav mig en chans, tack :) där står jag nervös som ett bi och kan inte språket och barnen gråter och föräldrarna va upprörda. OJOJ.. CarlJohan fick bli min assistent (TACK) kändes skönt att få hjälp av en kompis, man har ju aldrig full koll första dagen.
Gruppen blev på 6 barn mellan 4 och 6 år, alla tyska :S ... i början va det lite jobbigt när alla var blyga och en satt och grät. men allt lättade efter hand. Efter några lekar och en hel del skidåkning började leendena spricka upp. Gud vad kul det har varit. Väldigt ansträngande och mycket att tänka på. men verklgien helt  helt helt sjukt roligt!
Det slutade med snökrig och alla barn bombaderade mig, till och med gruppen som hade varit brevid min grupp började springa efter mig och ville leka. haha.
När föräldrarna kom tillbaka och såg sina glada ungar verkade de nöjda och glada. Det är verkligen precis den responsen man vill ha. Till och med föräldrarna till en av mina små pojkar blev besvikna på att de skulle byta till skidskolan vid centrum. De tyckte att jag ocskå skulle byta och att de hoppades få se mig igen. Trodde inte man kunde få så bra betyg på sin allra första dag som skidlärare för minis? eller a, det va ju inte direkt betyg, men beröm :) jag, barnen och föräldrarna var i alla fall allihopa nöjda och glada.
Får hoppas morgondagen blir minst lika rolig :D
Men nu efter at ha jobbat i nästan 15 timmar känner jag mig helt utmattad och ser inte alls fram emot att vakna upp av väckarklockan imorgon bitti. När jag väl kommit upp brukar det dock inte vara några problem, då är det bara till att le av livets godheter och börja leka med de glada tyska barnen :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback