En trött Johanna

Johanna Wendel, skidlärare och bartender.
Fragan är vad som egentligen händer.

Jobbar mycket, men nu ännu mer.
Pengar pa kontot det ivf ger.

Kämpar med barn hela dagen.
När de gar hem tar jag mig i kragen.

Da ar det nämligen dags för nästa.
Det blir inte mycket tid över till att varken sova eller festa.

Men oj, jag har sa sjukt roligt.
Det later nästan helt otroligt.

Fritid blir det inte mycke.
Lite lite för mitt eget tycke.

Barnen är glada och kallar mig mamma.
Nu är jag sa trött sa jag snart börjar stamma.

I baren serverar vi öl, vin och coka cola.
Ser fram emot att krypa ner i min lilla hala.

Bara nagra timmar kvar tills jag far sova.
Men sen blir det upp tidigt igen vill jag lova.

Kommentarer
Postat av: Felicia

vilken fin dikt hihi:) du är söt du! saknar dig massor!

2010-02-20 @ 17:33:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback