Snurrig boll

Så var papprena påskrivna igen. Johanna Wendel skall ännu en gång jobba dubbelt. Skidskolan klarar sig helt enkelt inte utan mig ;) På måndag drar det igång igen, jobba jobba jobba! kul är det just för att det nu kommer vara sista 1½ vecka där jag jobbar här över huvud taget. Den 6 april slutar jag på skidskolan och den 7 april slutar jag på Dooley. efter det ska jag ha en skön semester här i vinterparadiset :) Innan jag ska åka hem till sköna gröna Mölndal :D
Jag och Elli har planerat att åka tåg hem tillsammans. Vi var och kollade upp det igår och vi hittade en biljett den 16 april till Köpenhamn för bara 73 euro. Då kommer man hem den 17, så den blir det nog. Så den 17 Sverige, var redo!!
Kan säga att min stackars hjärna går på högvarv för tillfället. Mycket är det som snurrar. Fixar med båda jobben, fixa resa hem, kolla upp så man få pengar från filminspelnignen, betämma sig för vilken utbildning det skall bli till hösten, komma på vad jag skall göra när jag kommer hem, söka jobb hemma, med mera! ja som sagt det är mycket att tänka på för tillfället.
Jag tror dock det börjar klarna lite på några av punkterna.
Skidskolan fixad, skall bara utföra det också.
Tom Dooley, ja det är ju bara att köra på.
Resa hem, hum ja det blir väll tåget den 16 april.
Pengar från filmen, ja det är väll bara att vänta och se.
Utbildning: ja där har vi det svåraste; har senaste tiden varit väldigt inne på Service management, hotell & Resturang i hesingborg. Men har insett att det kanske blir lite för specificeat för min smak, jag vill ha något som ger en stor bredd, så mycket som jag ändrar mig hela tidne. Har därför ännu en gång blivit väldigt inne på Utvecklingsingenjör i Halmstad, det är ju faktiskt det programmet jag velat gå i 2 år nu. Kanske helt enkelt är det jag borde testa. Jag menar det är ju den ända utbildningen som aldrig försvunnit ur min tanke, alla andra jag varit innne på har blåst bort med vinden lika snabbt som de kom. Så vad tror man, ska Johanna Wendel bli ingenjör? haha. låter trist på namnet, men det är ju projektledare jag är ute efter :D Sista ansökningsdag är den 15 april, hade det varit idag hade jag sökt utvecklingsingenjörsprogrammet.
Så vad skall jag göra när jag kommer hem, ännu en jobbig fråga. Jo jag ska ivf till Halmstad den 21 april för at fira Lindas födelsedag. Sen är det ju det där med den traditionella Hemsedalresan, jag vill förbannat mycket med, men det kostar ju också. Ibland känns det ju nästan som om jag har alldeles för mycket roligt i mitt liv, man kansk eska lugna sig lite. Fast det är ju tråkigt också.. Jag vill ju även til Amerika, när ska jag ha tid och pengar till det tro?
Jag söker ju jobb där hemma nu, inte går det överdrivet bra, har inte hört från något av dem. Så a kan ju inte direkt planera något innan man vet något med jobb. Får jag inget jobb hemma så drar jag helt enkekt till Oslo, där finns alltid jobb att få, och även mer pengar på kontot ;)
Ja det snurrar i bollen för tillfället, men om bara en och en halv vecka får jag semester, då ska jag stilla bollen lite, ivf några dagar :)
Sen tillbaka till verkligheten igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback