Miami

Ännu en helg, ännu en resa. Jag undrar var april tog vägen, vilken månad!

Denna gången tog vi bilen ner till Miami, en 10 timmars biltur. Jag hade turen att inte behöva köra en ända sekund, så jag kunde ju bara slappa och sova i baksätet, helt ok :)
Det var jag, Katrien, Cedric, Helene och Metsver i bilen. Vi var framme mitt i natten så det blv bara till att sova direkt. 
Bil hela torsdagen, fredagen blev sen en dag på stranden och sedan lite shopping. Jag och Katrien avslutade fredagen med en utgång. Vi möttes upp med Sarah och hennes vänner som också tagit sig ner till Miami. Vi lyckades komma in på klubben Amnesia gratis, när det egentligen skulle kosta 30 dollar per person. Vi kände oss duktiga och överlyckliga :)

Lördagen bjöd inte på lika fint väder.. det regnade. Så då blev det inte stranden den dagen. Under fredagsnatten hade Stephanie och Nate också tagit sig ner och vi va nu 7 st. Däremot skulle alla utom jag och Katrien kolla på universitetet i Miami, då de vill börja plugga där istället för Troy. Så de släppte av mig och Katrien vid South beach där vi gick runt i regnet och gled runt i lite affärer fram till lunch. Då träffade vi kusin Anna som kört ner för att träffa mig. Vi åt lunch ihop och kom fram till att vi skulle köra upp till Annas lägenhet i Boca Raton, ungefär en timme från var vi var. Katrien fick snällt följa med :) Vi fick åka i hennes extremt stora truck, jag skojjar inte, den är STOR! Anna hade en helt fantastisk lägenhet, stor och fräsh! Både jag och Katrien kände som om vi hamnat på ett lyxigt hotell. Det va i ett jätte mysigt område där de hade både pool och jacuzzi. Senare hämtade Tyler , Annas pojkvän (redigt trevlig kille) oss och vi körde till stallet där hon jobbar. Massor av hästar och fint va det, där hade man ju kunnat leva tänkte jag. Så tänkte nog Anna också antar jag ;)
Riktigt roligt att få träffa Anna och få se hur hon har det, och hon verkar verkligen stormtrivas. Fin lägenhet, hästar och en kille, bra liv helt enkelt :)

Lördagkvällen lämnade vi Anna och Tyler och tog oss ännu en titt på Miamis nattliv. Träffade Sarah och hennes vänner även denna kväll, hade en riktigt galet rolig kväll/natt. Söndagen hade vi en BBQ där vi grillade fisk i en park tillsammans med de andra Troy-folket. MUMS!

Måndagen spenderades på standen och sen var det dax att åka tillbaka till Alabama. 10 timmar hem och sen va vi trötta!

Miami, alltid grymt :D Nya äventyr varje gång !


Vägen mot stranden från hotellet


Katrien och jag har allmänt roligt


På Club Amnesia med Katrien, Sarah och hennes vänner


Club Amnesia


Annas hus


Annas extremt stora truck


Här kan man äta hos Anna


Köket


Anna i badrummet


Sovrummet


Anna och Jag


Poolen vid Annas hus


Tyler och Anna


Stallet


Fin häst


Stallet


Träffade Sarah och gänget igen


BBQ i parken vid stranden


Helene och Cedric


Vakttornet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback