Washington DC

FANTASTISKT! det är ett bra sammanfattande ord för helgen som varit. Jag och Sarah träffade varandra för första gången sedan nyår, himla roligt. Konstigt även om man pratar på skype har man alldeles för mycket att prata om när man väl ses. Stackars människor på flygplanet, de blev nog lite irriterade hur mycket vi pratade. Sen förstod de ju inte vad vi sa vilket gör det ännu värre för dom. Vi möttes nämligen på flygplatsen i Atlanta där vi hade samma flyg till Washington DC.

Väl framme i Wahington tog vi oss med buss och metro till Chinatown där vi hade bokat hostel. Själfallet gick vi vilse det första vi gjorde i jakten på hostelet. Men till slut hittade vi, mysigt litet hostel var det.

Torsdagen var alltså resedagen, men även om båda två bara sovit ungefär 3 timmar natten innan var inte dagen slut när vi var framme i huvudstaden. Det var dax för lite middag och sen kände vi att en öl på en Irlänsk pub som vi hittade i Chinatown satt ju inte fel när vi ändå hade så mycket att chabba om. Sarah sa "vi borde gå och lägga oss innan 11" Jag rättade henne med att säga "Innan 12 borde vi verkligen gå och lägga oss".. Det slutade med lite äventyr i Chinatown och sen var vi i säng vid 2.

Vårat hostel (Capital view)

Sarah och jag på en Irish pub

Chinatown

Fredag, ny dag nya möjligheter. Det var dax för den riktiga turist dagen i Washington DC. Vi kollade på Vita huset, Lincoln monumentet, Washington Monumentet, och sånna där turist attraktioner. Hamnade en stund på en så kallad blossom festival, där det va lite uppträdanden. Sen var det ju en hel massa olika museum man kunde besöka gratis. Vi tog oss till Air and space museum, och national history museum. Efter hela denna turistdag var det dax för mat och lite öl. Vi träffade på några svenskar som bodde i Washington som tog med oss till en bar. Där var vi till stängning, såklart. Sen var det äventyr som gällde, efterfest och vi festade till klockan 8 på morgonen. Men då va det änna på tiden att sova. Vilket dygn!

The whitehouse

Sarah och jag

Jag framför vita huset

Washington monumentet

Lincoln monumentet

White blossom festival

Mycket som var under konstruktion denna helg

Having too much fun!!

Lördag, vaknar klockan 2 sen blev det en dag med promenad genom stan och kolla i affärer. Vi va lite som zombies så bänkar var populära på vägen :)
När vi kom tillbaka till hostelet vid 8 på kvällen tog vi en powernap på 2 timmar, sen tog vi oss till den irlänska puben för en öl. Vi gjorde som vi gjort första kvällen, bestämde att vi ska inte vara i säng senare än klockan 1. Vi träffade två av de vi träffat dagen innan, och så va det kört. Klockan blev 5 innan vi va i säng. Men kul hade vi :)

Paus på en bänk

Stora byggnader överallt

Söndagen promenerade vi runt igen, vi tog oss till FBI byggnaden och lite sådant. På eftermiddagen var det dax att ta sig mot flygplatsen, vi flög ihop till Charlotte och sen skiljdes vi ännu en gång åt. Men denna gången inte för lika länge :D