Badass face..

Var ska jag börja?
Jag skulle ju bara rida på Andres rygg, inte värre än så. Var ledde det om inte till sjukhus och här sitter jag med ett badass ansikte och en vass tand.

Natten mellan onsdag och torsdag, skulle vi bara busa lite och jag skulle rida på min kompis Andre's rygg. Han snubblade och där föll vi båda två pladask mot marken, jag med ansiktet före.
Han fick lite skribbsår på näsan, jag däremot fick stora skrubbsår i ansiktet, en blå haka, svullen på halva sidan av ansiktet och så förlorade jag en bit av min framtand. Det värsta var ju torsdagen när jag gick till skolans Health center för jag tänkte att det kan vara bra att kolla upp. Väl där mådde jag hemskt och började bli yr. Helt plötsligt vaknar man upp och där låg man efter at ha svimmat. En minut senare var det fem ambulansmän runt mig. Jaha det va det tänkte jag och så blev jag utrullad på bår ut till ambulansen som skulle ta mig till sjukhuset.
I ambulansen fick jag en tub med någon riktigt äcklig gojja som jag skulle äta upp, det va socker med konsistensen av seg tandkräm. urg.
På sjukhuset gav de mig medicin för min yrsel och min värk. Allt gjorde mig illamående och ja där spydde man två gånger. De gav mig även dropp eftersom jag inte fick i mig någonting att äta. Nu har jag blåmärken i båda armvecken eftersom de självfallet inte hittar mina blodådror direkt. 
De skickade även in mig på en hjärnskanning, låter häftigare på engelska 'brain scan'. Det va ju en upplevelse det med, precis som jag sett på filmer låg jag där i en rund ufo grej och de scannade mig.

<--- Torsdag Fredag ---> 

Som tur är har jag helt underbara vänner här och de var med mig hela tiden på sjukhuset. De fick bara vara 2 i taget med mig så medan två av dem va med mig åkte de andra och köpte blommor, kort och en rosa gosedjurs hund till mig. Hur gulligt är inte det. Man kunde ju inte vara annat än glad även om man satt där i sjukhussängen och mådde som en grön groda.


Underbara vänner


Tre kuvert med innehållet av tre fantastiska kort skrivna av Priscila, Lois, Dawnisha och Anirudh.

Där är jag, rum 3..


En bukett blommor



Ett av korten



Den underbart söta rosa hunden har fått ett namn. I ett samarbete mellan mig och Anirudh har vi kommit fram till namnet Pink Pong.

Nu har det gått några dagar sedan skadan och jag mår mycket bättre, såren läker för fullt.

Pappas kommentar:
"Vänta en vecka och ditt ansikte kommer vara både gult och blått, då ser man ju att du är från Sverige.."

Kommentarer
Postat av: Soffi

Herregössaness såg kort på fejjan och måste säga att de va väldigt skönt att höra att du "bara" ramlat! Krya på dig lille Bambi!

2012-02-13 @ 08:54:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback