Tiden går snabbt...

.... när man har roligt!

Herregud, jag har nu varit i Troy i en månad. Känns som jag kom hit igår fast samtidigt känns det som jag varit här jätte länge. Kan inte riktigt bestämma mig. Men man har verkligen kommit in i livet här nu, börjar bli rutin. Det svåraste är ju dock att verkligen ha diciplinen att plugga för på något vis känns det som om man är på semester hela tiden.

Vi har gjort massor av roligheter. En dag tog vi till exempel en tur till Dothan för att shoppa och se något annat än Troy.

Christina från Alabama


Jag och Lois


Tjejgänget åkte och unnade oss en manikyr. Vi har varit och simmat i simhallen (ingår i skolavgiften, dvs gratis för mig). Vi har Festat och vi har powernapat. Vi har fikat och vi har haft engelska lektioner för fransmännen. Salsakursen har fortsatt och vi har lärt oss nya steg. Vi har säkerligen gått upp i vikt eftersom hälsosamma matalternativ inte går att hitta. Jag har redan haft 2 exams, klarade båda, nästa vecka har jag 3 till, full fart!

Jag, Priscila och Lois har gjort ett klipp och köpt in oss på en bil under de månader vi är här, vi betalar 160 dollar var. Fantastiskt bra för nu behöver vi inte hyra bil till våra weekends och vi har bilen klappad och klar inför spring break. Vi delar nu bilen tillsammans med Chris (tysk) och Mads (dansk). Vi har även möjligheten att åka till Walmart när vi vill, ojoj vilken frihet. 
På tal om spring break har vi nu bestämt oss för att åka till Panama city då. Det ska tydligen vara galet där så ska bli roligt som tusan!

Senaste veckan har varit lite seg på hälsofronten. Förkylningen som verkar ha drabbat hela Troy har jag lyckats få. Hosta som är för himla jobbig. Men nu börjar det äntligen bli bättre. TUR! Jag vill ju inte vara här och vara sjuk, waste of time..

Kendall, Lois rumskompis, fyllde 21 i dagarna så det va en himla stor grej här. Hon och hennes familj bjöd ut mig och 30 andra på resturant. Mexikanskt blev det, och som en glad överraskning betalade Kendalls föräldrar hela kalaset. Man tackar och bockar.


Kendall tar sin livs första shot (tequila)

Sen kan man väll säga att livet rullar på som det ska. Roligt har jag och tiden flyger iväg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback