Valentines day

Det är idag den 14 februari och den dagen så många amerikaner längtar efter eller fruktar. De är ju helt galna här. Alla hjärtans dag är ju som någon sorts julafton i februari. När jag anlände till USA i januari hade de redan då börjat med att sälja saker inför alla hjärtans dag. Det är inte lite de marknadsför det heller, det är hela gångar på Walmart, rosa och rött är vad det är.


En av Walmarts gångar

Valentines ballong jag fick


Det stog  folk från fraternities/sororities ute på gatan och i dining hall och sålde blommor idag. I fredags frågade Trent (en amerikan) om jag ville äta middag med honom idag. Jag tänkte att är jag i USA ska jag väll testa på hur det är att leva som en också så jag tackade ja. De verkar ju helt galna här, de går typ under om det inte har en dejt på valentines. Jag ska snart iväg på min, får se var han tar mig :)

Happy valentines!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback