American realizations

Nummer 1: Hittat den absolut godaste kakan ever. Det är en choclate chip cookie som är mjuk, nästan som om den bara är halvt bakad. Helt underbart god. farligt god.




Nummer 2: När man är på resturant och beställer in mat eller dryck och sedan inte tycker om det kan man helt enkelt lämna tillbaka det. Beställ in något du vill testa sen kan man ta en sipp och sedan lämna tillbaka och säga att man inte tycker om det. De tar då genast bort det från notan. (gäller ej alkoholhaltiga drycker)

Nummer 3: Försöker beställa in sparkling water, känner sig hur vanlig som helst. Börjar dricka och inser snabbt att det är inte bubbelvatten, istället hade jag fått tonic water. Använde mig då av nummer 2 och sa att detta tycker jag inte om, och försöker ännu en gång förklara sparkling water, bubbly water, water with gas, water with bubbles. Servitrisen står som ett stort frågetecken. Jag inser att jaha de har ingen aning om vad det är, här dricker man ju mer coca cola istället. Så ja nu vet jag det.

Nummer 4: Det är sant, dom är lata. Bilen tar man överallt. Det tar 15 minuter att promenera till baren, men man ska alltid hitta någon som kan köra. Det tar 30 minuter att gå till Walmart, men det finns inte en chans i världen att man skulle gå dit.

Nummer 5: Vi har nu kommit till den fetaste delen i världen. Måste vara så för jag kan lova att så här mycket tjocka människor har jag aldrig tidigare i mitt liv sett.

Nummer 6: Hur klär dom sig egentligen ?! asså dom har ju inte direkt någon snygg stil här. Det hippaste de verkar få fram är mjukiskläder. Killarna har stora hoodies och stora mjukisbraller, gärna med TROY tryck på. På fötterna har de på sig sportiga slippers, sätt på er skor för tusan. Sen är det ju tjejerna, där undrar man verkligen. De har på sig riktigt korta mjukisshorts (sperlar ingen roll vilket väder), till det har de en stor hoodie och på fötterna har de gärna uggs. Jag måste erkänna att jag tycker inte riktigt de lyckats kombinera det direkt vackert.

Nummer 7: Så har vi ju folket på Walmart. Går inte att beskriva, men kolla på http://www.peopleofwalmart.com/ och se själva. Att folk går utanför dörren. Den vanligaste utstyrseln är ju självklart pyjamasen, vem hade inte valt den liksom..

Nummer 8: Förfester utan beerpong är ingen förfest här. Jag har förbättrat mina skills brutalt.

Nummer 9: Sydstatsdialekten den är som den är och den är precis som man tänker sig. Låter lite som om de har något i halsen när de pratar, och fort går det.. Sen förkortar de gärna lite ord och gör det slangigt. som tex You all blir yall. 

Nummer 10: Beställer man lite, får man mycket. Beställer man mycket får man MYCKET! en förrätt här är ju mer än en hel middag.


Ser fram emot fler insikter... when I get them, I'll tell yall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback