En vecka inför skolstart

OJ vad tiden går snabbt!!

Kom till Troy onsdagen den 4 jan och började skolan igår den 11 januari. Däremellan har det hänt massor men ändå egentligen ingenting. haha.
Eftersom det inte var mycket folk här förräns igår så har man lärt känna ganska många eftersom de som väl var här har varit öppna att lära känna folk. Vi är en grupp som hänger ihop för tillfället, det är en mix av nationaliteter måste jag säga. Jag och Pernilla, svenska, sen är det 3 mexicaner, 2 holländare, 1 tysk, 1 från Jordan, 1 indier, 1 Gambia, lite amerikanare, en del kineser och koreaner, massa fransmän och så vidare.




Mohammed (Jordan/Kentucky)


Pernilla (Svensk)


Vi festar, äter, sover och åker till Walmart, det är väl i princip det.
Lite mer detaljerat kan jag ju dock berätta det.
Festandet, sker antingen på rummen här, eller i hus där studenter bor utanför campusområdet, eller så kan man ju alltid ta sig till en av de få barerna. Vi har hittills bara testat en av dom, den bar som kallas för "the new bar", ingen vet vad den heter, men den öppnade för bara några veckor sedan. I lördags var vi där och då hände något så lustigt, jag sa tidigare att det känns som man är med i en amerikansk film här. Kan nu meddela att den känslan inte försvunnit, det var nämligen så att helt från ingenstans skulle en kille från bangladesh lära mig och Priscila att dansa en dans till låten som spelades. När vi vände oss om upptäckte vi att OJ det var inte bara vi som dansade den dansen, ALLA på dansgolvet gjorde det. HAHHA kändes som en typisk filmscen man inte tror borde existera, men tydligen så gör den det.
Visste inte det då, men nu vet jag att det finns flera olika låtar de kör linedance till. spännande.

Till ätandet. veckan började som sagt med pizza, men sen på lördagen öppnade en av skolresturangerna. De flesta (alla utom kineserna) använder sig av en så kallad meal plan på campus. Med den får man olika val att göra. Jag valde den så kallde 9 meal + 500 points. Med den menas att man får äta 9 måltider på dinners hall och sen har man 500 dollar att spendera på de andra resturangerna på campus. Det är helt sjukt vad man kommer bli fet här. Dnners hall, där vi äter nästan hela tiden, innehar många olika sorters resturanger. Det finns pizza, hamburgare, salladsbar, wok, pasta, kakor, sandwiches, flingor och en del med varierande dag från dag. Man får ju då gå och hämta hur mycket man vill från alla olika resturanter och man får hänga där inne tills det stänger. så jag lovar, mätt blir man. Tjock blir man nog också. Drycken är ju även det ett val i sig. Man får välja mellan alla olika läskedrycker, juicer, energidrycker, mjölker med olika smak och sen om man leter lite extra kan man faktiskt hitta vatten :)
Resturangerna på campus, de har massa olika, det är maxikansk mat, det är friterade saker, donuts, subway och så vidare. Jag har en känsla av att man kommer bli lite lat när det gäller matlagandet, kanske till och med kommer sakna det, vem vet ;)





Sova, jo det gör vi också ibland. Konstigt nog kan man tycka att det borde vi ju göra mycket i en liten håla som denna, men icke. Sova länge det gör vi någon annan gång.


Höjdpunkten på dagarna har varit att åka bussen klockan 17 till Walmart. där hittar man alltid något att handla, det är något enormt stort. Stackars ICA maxi har ju ingenting att komma med om man jämför. På Walmart kan man faktiskt köpa det mesta, man kan till och med köpa pistoler om man känner att man behöver det.
En vanlig vecka kör bussen dit 3 gånger, torsdag, söndag och måndag. men denna första veckan körde den dit varje dag. tur det :)


I söndags åkte vi internationella studenter på en tur till Montgomery för att få shoppa loss lite. Vi förväntade oss nog lite mer än vad det fanns. Det va helt enkelt inte så stort.  Men jag fick köpt lite skor ivf, det va tur för de jag hade med mig är katastrofala.
Tänkte att det skulle shoppas loss på kläder också, men guuud vad det inte gick. Vad tusan är det för kläder de har på sig egentligen. KAOS! snygga var de inte ivf.

I vårat rum

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback