Miami beach

En helt klart välbehövlig semester i solen. Synd var bara att den tog slut alldeles för snabbt, den va helt enkelt för kort. Vi njöt av varenda sekund. Massa fet mat, sol, bio med mera.
En kväll gick vi på bio, vi ville se New years eve, den var helt fantastiskt rolig. Vi satt och skrattade och grät ikapp med varandra. Efter filmen var vi så känslosamt sprudlande så vi gick direkt på nästa film, Sherlock Holmes. Vi tänkte att eftersom bio i USA var halva priset mot hemma så kunde vi lika gärna se två, och sen var det ju det där med att nyårsafton blöev så fruktansvärt billig för oss. Vi skulle köpa oss en liten popcorn och en liten läsk. Ja det slutade med att vi fick en liter läsk var och popcornen orkade vi inte äta upp. Ja det är stora portioner här.
Hostelet vi bodde på var bra, lite väl litet och skabbigt badrum bara. Vi delade nämligen rum med 10 andra. Men det gick fint, alla var trevliga och hjälpsamma. Och de flesta var insatta i Sarahs väska. Ingen fick upp låset.
Vi sov i en våningsäng, jag sov överst. Och jag kan meddela att den var vinglig som tusan och gnisslade. Men ja det gick :)


Den 3 januari var det dax för mig och Sarah att dela upp oss och åka till två helt olika städer. Sarah skulle träffa Gustaf på flygplatsen och sen hyra en bil och köra upp till Fort Myers. Jag skulle också till flygplatsen men jag skulle däremot flyga därifrån.
Sarah skulle träffa Gustaf vid 17-tiden och jag skulle flyga klovkan 06;15 på morgonen dagen därpå. Ilurad blev jag att jag skulle spendera natten på flygplatsen. haha.
Kan ju även säga att Sarah fick sin väska öppnad på flygplatsen (mha skruvmejsel), äntligen rena kläder ;)







Jag och Sarah delade taxi till flygplatsen, en galen taxichaffis, han lyckades inte ens öppna bakluckan, haha. Sarah och Gustaf skulle vänta in en fransk tjej som skulle åka med dom i bilen. Hennes plan krånglade så hon kunde inte få ut sitt bagage direkt. Min tanke "Fasen va bra". det gav mig mindre tid att sitta ensam på flygplatsen.
När de väl kommit iväg hittade jag mig en stol och ja där satt jag i alla möjliga olika possitioner under natten. Blev nog någon timmes sömn ivf. Jag undrar bara varför de vill att man ska sitta med istappar sprutande ur öronen. Aircondition med minusgrader, hutter hutter..
06:15 Flyg mot Charlotte från Miami FL
11:10 Flyg från Charlotte mot Montgomery AL
11:32 landar i Montgomery (snurra klockan ännu en timme bakåt, nu ligger jag alltså 7 timmar efter Sverige i tid)



Vi lämnar våra spår

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback