Skolan börjar...

Jaha då var det dax att börja skolan igen, man kan ju inte bara leka runt hela tiden.

Jag är registrerad på 4 kurser;
Principles of marketing MWF 10:00-10:50
Principles of management MWF 11:00-11:50
Operations management MWF 08:00-08:50
Organizational behavior TTH 11:30-12:45

Startade i onsdags den 11 januari. Var lite nervös innan man skulle gå till första lektionen, visste för det första inte riktigt hur jag skulle hitta dit och sen vad som skulle hända på lektionen.
Jag hittade snabbt dit så det va lugnt. Jag hänger i den största och själfallet den snyggaste byggnaden, the building of business.
kurserna jag hade på onsdagen verkar vara riktigt bra allihop. Lärarna verkar bra och schyssta. Ibland pratar de lite snabbt men med lite fokus går det fint.
På torsdagen däremot hade jag en lektion i Organizational behavior, jag tror att kursen kan vara riktigt intressant, men oj professorn. Han var stenhård på allt och på alla regler han satt upp. Vi hade till och med fått två läxor till första lektionen. Svensk som jag är hade inte riktigt fattat att man kunde ha läxor att göra till en kurs som inte ens startat, men nu är jag ju inte i Sverige utan i USA så då får man ta sånt. Professron hade till och med regler som sa att om man inte säger något när han ställer en fråga eller svarar fel så får man en 'zero'.. han känns lite väl hård, man vill ju bara gå och gömma sig i ett hörn.
I fredags gick jag på en annan kurs, services marketing, för att se om den känndes bättre än organizational behavior. Jag kan meddela att ja det gjorde den. Så jag ska försöka byta till den kursen.
Ett problem uppstod däremot i fredags då jag gick till health center för att få resulatet av mitt TBA-test (tuberkulos) som man måste göra för att plugga här. Jag hade gjort det på måndagen och skulle egentligen gått tillbaka för resulatatet på onsdagen, men jag erkänner att jag glömde det, det gjorde även mina kompisar. På fredagen va det tydligen för sent så vi måste göra ett nytt test. Eftersom det på måndagen den 16 januari var Martin Luther King Jr holiday var vi allihop tvugna att vänta med det nya testet till tisdagen, och sen få resulatet på torsdagen. Problemet som uppstod var att health center hade satt upp en spärr på oss så vi inte kan byta eller registrera oss för nya kurser innan vi fått resultatet på TBA testet. Det blev nu kaos eftersom vi inte får svar på testet förrän torsdag och tisdag är sista dagen att registrera sig på kurser KAOZ!.

Som tur är så finns Maria Frigge till hands (student advisor, från Sverige) och hon gör allt för att försöka byta min kurs. Hon har ringt rektiorn flera gånger. Hoppas hoppas hoppas! tummarna är blå..

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha usch, den där läraren hade inte jag velat ha! Om du inte får byta kurs så får du fjäska! Testa att ge honom ett äpple.

2012-01-19 @ 20:54:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback