Weekend in Destin

Efter en och en halv vecka i Troy kände vi att nu är det dax att åka härifrån. Inte riktigt så men nästan. Eftersom det var Martin Luther King Jr holiday på måndagen, och vi hade ledigt kände vi att det var en bra idé att åka iväg. Vi blev 9 personer, jag, Priscila, Lois, Pernilla, Tony, Mohammed, Ani, Helene och Cedric. Så vi lånade en bil från Chris och hyrde en bil och sen var det bara till att bära av mot Destin i fredags eftermiddag.
Tony körde ena bilen och Mohammed den andra. Jag var i Mohammeds bil, och jag kan lova att det var en galen bilresa, för det första tog den 4½ timmar istället för 2½. Det började med att vi som satt med i bilen insåg att tjena Moe du är ingen bra förare, vet inte riktigt hur han lyckades. Men på något sätt kunde han inte köra en automatbil även om han haft körkort i 3 år. Han till och med körde lite utanför vägen ibland. Vi tog inte täten utan det gjorde Tony och vi hängde bara efter. Där uppstod dock ännu ett problem. Ani som vi hade förlitat oss på att läsa kartan hade hamnat helt fel och vi hade kört totalt vilse. Efter en hel del försök att hitta rätt började Mohammed ta täten. Den förare som han är gick det inte bättre nu. Som tur var satt jag som en hök och kollade på vägen, för när han skulle svänga vänster i en kosrning började han köra på fel sida av vägen. kunde gått illa, men vi lyckades svänga över till rätt sida. Vi hade nu tappat de andra och vi var vilsna på egen hand. Efter att ha frågat en himla massa olika människor oich kört fel alldeles för många gånger kom vi fram till hotellet.



Både på fredagkvällen och lördagkvällen gick vi ut och festade. På fredagen betalade tjejer 10 dollar och killar 20 sen fick vi en glad överraskning när vi kom in. Cedric var först i baren och sen kom han fram till mig och sa glatt, hon ville inte ta emot mina pengar. Äh hon tyckte väll bara om dig lite extra tänkte vi men sen upptäckte vi att jaha, det är fri bar. wasssup!





Vi hade kul!!

Hela lördagen spenderades på shopping, och vi hittade ett fantastiskt ställe där allt var helt galet billigt. där va det lätt att både spendera tid och pengar. Och så äntligen hade vi lite mer i garderoben.
Söndagen däremot spenderades på stranden, fantastiskt. och sanden va verkligen vit helt galen. Fint va det.







På vägen hem hoppade jag snabbt in i Tonys bil, kändes säkrare så. Vi var dock väldigt nära på att köra på en hjort. Men som tur var så klarade vi oss. 

Tillbaka i Troy trötta som tusan. Men vilken helg. Den va helt galet rolig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback